30 oktober 2009

Idol

Till Kristianstad med Pågatåget idag, första gången på nära två veckor. Men jag mindes allt!

Nu sitter jag jour i Helsingborg fram till 21 - perfekt med idol alltså.

Tagit upp det förut men idag blev det åter aktuellt. Salivavsöndringen hos det manliga släktet. ÄR den större? Ibland på mina pauser på stationerna ( det heter driftsplats egentligen ) så roar jag mig att räkna dem som drar loskor på perrongen. Det är sällan få.
Idag hade vi en kille som stod utanför tåget o rökte, vi räknade till 7 välfyllda loskor som kraftfullt silades iväg i små bågar runtomkring honom. Där i hans härliga halvtjocka loskor ska alltså andra människor sätta sina fötter, väskor, hjul, hundtassar osv. Är det inte härligt?
Vad får honom att tro att hans loskor är så underbara att vi vill ha dem i en strid stråle i ring på perrongen?
Vari detta behov att exponera sina kroppsvätskor så in i bomben? Var är problemet att svälja, det lär han ju göra inomhus... eller?
Kan någon, någon, någon ge mig ett vettigt svar. Det är ju inte bara en som loskar på perrong. Eller när de kommer ut från Mc Donalds, kliver ur bilen, går över övergångsstället.... urk.

Nu ska jag köpa lite sushi för att förbereda mig inför Idol

Mammografin... inga problem, gjorde inte ens ont och jag fick en riktig aha-upplevelse! Varför? Jo, från dörren och tillbaka till min dörr tog hela utflykten inklusive undersökning, betalning och cykeltur ca 20 minuter! DET är det jag menar när jag pratar om enkelheten och vad jag bla saknar hemifrån. Det var en salig upplevelse att ett ärende kunde gå så fort. Lycka till mig =)
Tjipp-a-lainen

2 kommentarer:

  1. Jag älskar verkligen enkelhet.. Tänk om allt gick sådär lätt, tänk vilken lycka det är då man kan parkera bilen precis vid ingången till mataffären och tänk dom gånger man rastar sin hund från huset och slipper bajspåsar. Återkommer då jag kommit på fler vardagsbesyr som går lätt att fixa, eller kommer du på ngt mer ba exempel? Enkelt är sååå bra!! Puss Mirja

    SvaraRadera
  2. Jag VET det bästa av det bästa, den enklaste av det ultimata:

    Att ringa en vän och säga: ska vi ses över en fika och vännen svarar JA, ska jag komma eller du eller ses på stan om tio????

    Inte upplevt det här ännu....

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥