16 oktober 2009

Trevlig Resa

Utbildning på UC i hamnen i Malmö idag. Gick kanon och det var en supergrupp. Ingen massa neggissar som sänker värdet. Två kollegor från Arriva Tåg oxå, trevligt med lite uppblandning av alla bussförare =)

Besök av Steph, läcker som alltid. Gled in i sin nya Fjällräven jacka o glittrig skugga. Nitt!
Mirja är i Norge för att få Soya att Nuppa - håller tummar.

Detta med vaccinet, dryftat, vänt och funderat. Är fortfarande mot. F:s pappa är för men har av respekt för min åsikt läst runt och funderat även han. Blev lite tveksam men det slutade med att hon fick en liten dos. Inte ett pip och inga problem. Nu håller jag tummarna för att hon inte får svinskada om 11 år pga detta ack så oprövade vaccin...

Nu väntar sängen - ska upp vid halv 4-4.


2 kommentarer:

  1. Oj, va jag hajade till när jag läste det här. Va!! nuppa, ska hon ta med en tjej till Norge för att nuppa.... eller ???? kanske det betyder nåt annat i skåne....???
    Men nu har jag förstått (hoppas jag) Tror att Soya är ett djur?? Rätt?
    Hur som helst är det kul att läsa i din blogg. Har provat att skicka kommentar tidigare med misslyckats, får se hur de går nu då.
    Ha det så gott på Filippavägen
    Kram från Skucku

    SvaraRadera
  2. = ) Jo, du har helt rätt. Det är hennes fantastiska hund Soya som ska paras med lika ståtlig hane i Norge. Soya är inte vilken hund som helst och det har kostat många timmar i telefon för att få godkänt av avelsrådet mm för att hitta rätt man.
    Det är inte som för människor, att bara gå på GIII en kväll med tillräckligt m öl innanför västen.
    Däremot betuder "jubb" eller "Jubbe" något helt annat här i Skåne. SÅ du kan ju tänka dig tågentreprenörerna i Jämtland som läste mina vitsord från min handledare på tåg och han hade önskat mig "Lycka till med framtida Jubb"

    =)

    Hört att många påstår de inte kan lämna kommentarer, vet ej vad det beror på. Men jag har aldrig haft problem. QUl du är med igen =)

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥