10 oktober 2009

Mår finfint

Kolla bara vad som hänt! Titta på min helg:

Fredag: Nja, började väl sådär som vanligt - planlöst virrande ledighet, dutta lite där, dutta lite där och inget blir klart = (
Tid hos doktor och så tvättstuga iaf bokat. Min granne Gittan kom förbi vid 16.30 tiden och frågade om jag ville med på loppis??? Klart! Loppisen stängd men vi bilade till handelsträdgård, köpte tomater ( en påse för 5 spänn ) sedan till hennes dotters familj ( hon äger Me&I ) och gick husesyn, hälsade på Nora o Lisa ( barnbarnen - F leker ibland med Nora ) och valpen. Vidare hemåt och en sväng in på CityGross. Svensk Oxfile för 199kr och chevre kändes som bra uppmuntran =) En bukett Gerbera fick det bli oxå.
Hemma vid 19 och tömde tvättstugan och direkt upp t grannen för en timmes avkopplande massage och själahealing. Underbart - Jag doftar SÅ GOTT nu att jag aldrig ska duscha =)
Sedan njöt jag i soffan av vin och sällskap och vi kritiserade härligt stil o form på Idols URUSLA dansare.
Ställde mig att laga mat ( eftersom jag konstant nobbat deras lasagne då min mat ju låg på diskbänken... ) vid 22 snåret och det blev helt ok. Mat är ju aldrig riktigt god att äta ensam men om man öser på med lyxiga varor kan det kännas nästan super ibland. Råstekt potatis o bea såklart. Min standard favvo.
Såg "Mystic River" - underbar film och somnade vid 1.30 och sov SOM EN STOCK precis som grannen sagt jag skulle göra! Tack goa Magda!

Lördag: Har ju inte riktigt varit än men jag vet redan nu att jag har aktivitet och bara det GÖR mig ju glad lixom.
13.30 träffa Agneta och så bio "Flickan som lekte med elden". Efter det går vi o käkar ( passar utmärkt då jag har 9000 minus på mitt kont0! ) och umgås. Förmodar jag får en dos "tjejsnack" där oxå. Det är ju det som är så tradigt här, att man inte har det men nu jävlar fyller jag tre dagar med det! För lyssna här.... helgen är inte slut!

Söndag: Mia kommer hit vid 11 och vi ska till hemligt ställe för Trattissar! Fikakorgen med på "norrländskt" vis och ut i skogen några timmar.

ÅH så jag kommer att må gott.

Måndagen är oxå lite bokad redan. Sedan kör ju jobbet igång vid 17 på måndag kväll.

I morgon kväll kommer F hem. SOM JAG LÄNGTAT! Dock har hon varit borta på min vecka så hon kommer ju inte hit direkt, men misstänker att det nog blir några dagar här ändå pga att fadern har saker att fixa under veckan =) Brukar nog vara lite så...
Om inte så är det bara 2 min till dagis och där kan jag gosa o krama hur mycket jag vill!

Hörrni - jag är riktigt uppåt =)

PUZZ

1 kommentar:

  1. Vad underbart att läsa ditt inlägg! Din energi sprider sig hela vägen hit och jag känner att du är glad! Det gör mig glad! Ha en fantastisk lördag, det är du värd. Kramar till dig.

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥