11 mars 2011

Mobilporto


Den nya ide´n om sms-frimärken. Den verkar rätt så bra ändå tycker jag. Att skicka ett mess, dra pengar och få en kod på 12 siffror man skriver på kuvertet.
Tyskland använder det redan och ska finnas i Danmark från nästa månad om jag förstått det rätt.
Kräver ju att man har en mobil men å andra sidan så ska de vanliga frimärkena finnas kvar.
Å andra sidan känns det som att ingen människa i världen skriver brev längre. Jag brukar faktiskt göra det ibland och jag ÄLSKAR verkligen att få brev men... man har helt klart legat av sig.
Jag fick ett underbart långt brev för två veckor sedan av en gammal och fin vän. Vi har inte haft kontakt på ett tag men nu hade han tagit sig tid och skrivit. Hans senaste år hade inte varit milda mot honom men jag tror han är på väg upp. Det var skönt att dels få ett brev och dels att få ta del av det privata. Han ska få ett av mig med...

Igår skrev jag ett brev till Farmor Ebba. Det är eg Dotterns pappas farmor men hon har kommit att bli mig mycket nära, hon är en fin kvinna och vi har spenderat några timmar med att prata om livet, om hennes liv och om kvinnans roll då och nu, hennes tankar, sjukdom och hennes plats i samhället. Det vi pratat om har jag till största delen hållit för mig själv då hon vill ha det så men det har iaf fört oss nära och hon betyder mycket. Så henne brukar jag skriva till ibland.

Mobilporto, smsfrimärke - jo, det skulle nog passa mig perfekt.
Men... då måste jag kanske ha ett annat abonnemang än mitt "gratis smsabonnemang" jag har nu misstänker jag.

Hm, filatelisterna... hur går det för dem egentligen?


1 kommentar:

  1. Åhhhh, det där låter lite jobbigt tycker jag. Tacka vet jag att gå på valhalla o köpa ett häfte frimärken....

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥