08 mars 2011

Alternativ till semlan idag


I helgen så vaknade jag av att gumman kom och frågade var mjölet fanns? Hon såg inte den stora burken i skåpet.
När jag kom ut i köket så höll hon på för fullt att "röra ihop lite av varje sådär mamma som jag tycker om att göra".
Lite av det, lite av det och lite av det. Hon har blivit en hejjare på att knäcka ägg. Jag frågade vad hon skulle göra med det hon "rört ihop lite av varje sådär som hon gillar att göra"??
Nja, det var lite osäkert. -Ska vi inte sätta in den i ugnen då? -JOOOO, det var ju en toppenidé tyckte hon.
Sagt och gjort och till min förvåning så blev det faktiskt hur bra som helst OCH dessutom gott. Med lite chokladglasyr som jag faktiskt hjälpte till med så blev det såhär bra.

I den andra smeten så gjorde jag inte ett smack. När jag var 7 år hade min mamma precis somnat in på ett obehagligt sätt, jag kunde inte ens koka vatten själv och fick under inga omständigheter hjälpa till i köket och i pappas kök så fick man inte använda spisen pga os och hans dåliga astma.
Jag måste säga att utvecklingen gått framåt och jag tror att jag kommer att se fram emot de middagar dottern kommer att bjuda mig på i framtiden =)


6 kommentarer:

  1. se där, vad duktig hon är dottern :)
    kramar

    SvaraRadera
  2. Vad duktig hon är! Mycket imponerande.

    SvaraRadera
  3. Åhhhhh, jag bugar mej! Där ligger hon hästlängder före Ellen vill jag lova! Vad månne det bliva av henne när hon blir stor????

    SvaraRadera
  4. Åh, snart dags för tjejmiddag tror jag!

    SvaraRadera
  5. Ja, med tanke på de 40 år som skiljer oss så är hon hästlängder även före mig. Att faktiskt på måfå blanda ihop saker och få till det rätt i rätt mängd blev jag mycket imponerad av. Hade lika gärna kunnat bli 2 dl bakpulver och en skvätt mjöl. Det enda som kanske kunde doserats lite högre var sockret och det känns ju inte som någon stor miss...
    Qul att se när hon stökar runt i köket faktiskt.

    SvaraRadera
  6. Hon har väl ärvt mammans sinne för matlagning och bak antar jag!

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥