13 mars 2011

Festivalyra


Dottern tittade ju på festivalen med fadern. Fadern som anammat traditionen med att vara uppklädd och äta gott. Kanske pga att dottern krävde det - vad vet jag? =)
Hon var redo redan i morse med nyårsklänningen, klackskor inköpta i Thailand och gåva av Lelle o Gunilla och så en guldig bolero till detta. Det är riktig festivalanda det!

Kvällen till ära gjorde de även lista som man självklart ska om det ska vara riktigt och rätt.
Katten ( en gårdskatt som Filippa smidigt inskolat i pappans hem och nu är den varmt välkommen - kvinnans list övergår mannens förstånd heter det ju =)
Katten, var iaf med och då den inte riktigt kan prata människospråk så tolkade Filippa åt honom så kolumnen längst till höger är Kattens. Värt att notera att Katten tydligen inte röstat på Eric Saade!

Det är väl ingen tvekan om att Filippa röstade på Eric Saade. "TIOTUSEN poäng fick han av mig!" som hon sa när hon ringde efteråt och berättade!
Vidare förkunnade hon andäktigt att hon skrikit så högt och hoppat på bordet ( se bild ) så att "nog de andra i huset hört!"
Det är en riktig festivaltjej - jag ser fram emot att festivala med med henne.

Hur hade ni det?



Nu stundar då två semifinaler varav 10 bidrag från varje går vidare. 10 och 12 maj går dessa av stapeln och Eric tävlar den 12:e maj tillsammans med bla. Slovenien, Slovakien, Bosnien-Hercegovina, Bulgarien, Rumänien, Makedonien, Estland, Vitryssland.... vad tror ni om våra chanser att bli en av de tio första i den gruppen av totalt 19 länder? Danmark tävlar oxå i vår grupp...
Den 14 går så den "riktiga finalen" och där får vi 20 bidrag från semifinalerna samt de 5 obligatoriska som har frikort, även kallade "The Big Five".

Tja, det blir nog svårt tror jag. Men jag hoppas jag har fel. The Moniker hade nog haft större chans. Även om jag delar dotterns vurm för Eric Saade men.... nja.


1 kommentar:

  1. Joru! Filippa ser ut att ha haft samma typ av glädjeyttringar som våra killar!!!
    Jag gjorde en liten ändring i senaste inlägget och länkade till ett recept på "Paltmuffins".
    Där finns också en bild som gör rätten en lite bättre rättvisa;-)
    http://www.ica.se/Recept-Mat/Mat-med-teman/Sveriges-nya-landskapsratter/Vasterbotten/♥♥♥

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥