04 mars 2011

Mina absoluta favoriter i reklamvärlden just nu

Jag är generellt ganska dålig på reklam. Brukar minnas reklam men aldrig vilken produkt det gäller. För länge sedan befann jag mig i Australien med en god vän. Han skrattade gott åt mig varje gång han gjorde "spårvagnstestet"! Vi gick in i en spårvagn, i Melbourne var de dekorerade som stora Colaburkar, M&M:s, Toys´r us osv osv, och ibland frågade han vilken reklam? Man klev alltså bokstavligen in i en burk Fanta tex. Han lyckades alltid på något sätt obemärkt uppehålla mig och vi kliver in sätter oss och så "pop the question" - Ewa, vad är det för reklam på utsidan? - Sällan eller aldrig minns jag om vi klivit in i en colaburk, i ett hav av M&M:s eller annat! Gott skratt!
Nå, min favorit bland reklam har självfallet alltid varit BREGOTT! Jag minns ännu första gången jag såg den, på bio i Östersund. Det började med en totalblå bild, en himmel, kameran sänks tills bilden är helt grön, en grön äng, kameran fortsätter och där ligger en vacker, idisslande, cool, lugn SLB kossa. Tryggt tittar hon rakt in i kameran. Så vackert... och så texten. "Rast i Bregottfabriken!" Klockrent!

ICA har oxå haft några goda år men.... nu har Judit och Judit verkligen sopat mattan med Stig och med Gunnar i Telias reklam.

Är de inte underbara! Den senaste med alla sportklipp är bara för skön!

1 kommentar:

  1. Jag håller verkligen med dig! Kollar i princip ALDRIG på reklam, hitar alltid ngt annat att fixa med under reklampausen, göra the eller fika, vika tvätt, gå på toa, skicka ett sms eller byter kanal helt enkel! Just denna reklam med dessa underbara tanter är ju skitbra. Jag har faktiskt lyckats se olika varianter och älskar den senaste! Kramar från Mirjis

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥