08 mars 2011

Gnäll om vintern

Vår snögubbe börjar tina så smått - 27 feb 2010
På utflykt med Mulle 27 feb - 2010. Jag introducerade dem för Kolbullar!

Här nere är det mycket gnäll om vintern, nu får den minsann vara slut och nu får det räcka! På radion pratar de om den sena våren, på TV pratar man om den långa vintern och hur hemskt allt är, hur mörkt allt är, att vi längtar solen osv... det börjar bli tjatigt!
Jag har ju fått bilder messade och jag ser ju på webkameran att det varit sol minst en månad uppåt landet, nära 6 veckor tom.
Men klart... det räknas ju inte riktigt.

Men jag kan iaf inte låta bli att lägga in lite bilder från förra året, tagna den 27 februari.... alltså ca två veckor tidigare än dagens datum.
Men som sagt.. tidningarna kan väl inte ha fel? I år är det ju REKORDSEN vår och vintern har hållit på LÄNGE!

Att snön försvann här för en månad sedan minst verkar ingen lägga märke till. Knepiga vi är, vi människor =)
Och så en bild från den 7 mars i fjol som Lotta Frisk skickade ( tror jag att hon gjorde ) från Vinterstaden i Östersund!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥