25 november 2010

Vinter även till oss


Ja så kom den äntligen, vintern. Jag håller tummarna att den stannar en vecka iaf. Många av mina övriga "landsmän" önskar att den försvann förra veckan. Körde in till Malmö ikväll på E22... hamnade bakom bilen som sprutar ut salt, antar det heter saltbilen.... 30km/h kan man ju lixom hålla sig för skratt när man ligger på en Europaväg!
Det är så som ni tror, det blir verkligen kaos här när snön kommer. Undantagstillstånd kanske vore något. Vad är väl Darfur, Gruvor i NZ och svältande barn jämfört med detta?

Men jag o gumman vi njuter njuter njuter.
Kram

3 kommentarer:

  1. Härligt,härligt! Hoppas den får ligga kvar nu!
    Iddag har vi kallt, skönt att bli sådär lagom rosig om kinderna. Nu ligger verkligen isen på hela Storsjön, undrar om det e rekordtidigt???
    Idag har jag fortsatt julstöket,ljusstakarna o stjärnorna på plats i fönstren och imorgon blir det julpyssel här i Fillsta med Olivia, Pernilla o Svea m fam. Nu fattas det en familj!!!! Ska ni komma? Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, nu är det snart dags för en riktig vinter! Nästa år vill vi pyssla med er i Fillsta!

    SvaraRadera
  3. Njut! Det är ju så härligt med vinter!
    Kram från mig
    (Och vilken fin bild)

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥