17 november 2010

Erika Ranbrandt



Jag har en vän, en nära väns fru närmare bestämt, en familjemedlem i en familj som står mig mycket mycket nära. Hon är en fri själ med ett härligt handlag för det levande materialet, trä. Enkel men ändå välarbetat, oerhört välarbetat. Mjuka smeksamma former och nya kombinationer.
Hon bygger nu sitt egna snickeri hemma på Fursteli Gård. Hon har haft utställningar och hon skapar och ser möjligheter. Det som är riktigt jämans coolt i allt detta är ju att hon själv är ute i skogen, sågar, vårdar, gallrar, rensar, hugger och skotar hem, hämtar hem.
Hon sitter inte i vebon och täljer gubbar med morakniv utan hon gör allt från scratch. Följer träets ådringar, väljer ut rätt exemplar, lyssnar och känner sig fram vad träet har att erbjuda.
Erika, en riktigt duktig tjej och ta dig tid att spana runt på hennes sida.
Jag är iaf mäkta imponerad och jag kan känna doften från träet när jag ser de vackra bilderna.

Spana in hennes hemsida HÄR !
Var ni hittar henne? I Jämtland såklart =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥