15 november 2010

Filippas allra första mail


Filippa har fått egen mailadress. Ja, hon har haft en tidigare - då hon inte kunde skriva men nu har hon fått en igen, blir ju mer på riktigt när hon själv kan skriva.
Så ikväll visade jag på vilka symboler hon skulle klicka och hur hon skriver. Första mailet går lite oväntat inte till pappa eller farmor och farfar utan till Eivor på vackra Fursteli Gård hemma i Jämtland, Marieby.
Sedan gick jag och lagade mat och i rask takt så mailade hon helt själv till pappa, farmor och farfar, Paulina, Ellen, Olivia och Despina!
Det satt inte fast med intag av information där inte.

Så bered er på mail från Filippa. KRAM

6 kommentarer:

  1. Imorgon ska jag visa Oliven mejlet, hon kommer att bli glad. Se till att fixa msn så att dom kan chatta lite, dvs skicka gubbar till varandra.

    SvaraRadera
  2. Åhhh,nu blir jag nyfiken! Ska genast "tjuvläsa"!
    Filippa kan nog räkna med svar snarast!

    SvaraRadera
  3. Gissa några som blev jätteglada över att få mail från Filippa. Ett litet inlägg om vädret är oxå på sin plats. Kolla webkameran som visar på "hemma". Vilket väder!!!!!
    Hälsar Eivor hemifrån

    SvaraRadera
  4. Hurra va kul med egen mail!!! Jag minns min lycka, men jag var ju runt 30:)

    Nu har jag köpt lakritsglöggen, gud va god den var, tusen tack för tipset!!! Mari.

    SvaraRadera
  5. Olivens mamma: Jag har MSN men har den aldrig igång, tycker mest den blir krävande.
    Fillsta: ja hon har redan fått 6 mail i sin inbox - det första hon gjorde i morse var att kolla mailen, 06.15!!!
    Eivor: Ert väder är så underbart, det går inte beskriva känslan i hjärtat och kroppen när man tittar på webkameran. Kanske är jag felande men jag kan verkligen med hela kroppen bara ÄLSKA det!
    Nordingården: Ja, visst är glöggen helt underbar! Den bästa hittills av de jag provat i år. Qul du tyckte om den.

    SvaraRadera
  6. Det är lite skillnad på hur snabbt dom lär sig när de är födda i denna IT-värld. Lär sig använda Ipone innan de pratar rent... :)

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥