11 november 2010

"Hur är det med snökaoset?"

Igår fick jag några mail och mess från mina vänner längre upp i landet, främst från Jämtland men även andra landskap.
-Hur är det med snökaoset därnere? -Hur går det för er, är det dåligt väder?

Mitt svar blev väl ungefär såhär: ??? Vilket snökaos? Allt är som vanligt här med upp till 7-8-9 plusgrader och ...... regn =)


Så jag antar att uppgifter i media är lika galna uppåt i landet som de är här nere då de rapporterar om "snökaos", "extremt väder", "Otroliga snömängder", "bister kyla" osv.
Medans ni därhemma jublar över Vemdalsskalets öppning, småtjärnar som lägger sig blanka för långfärdsskridskornas så skriver tidningarna om kaos, katastrof, bistert och extremt.

Samma land, med SÅÅ olika =)
Just idag inget regn än...

KRAAAAAAAM



2 kommentarer:

  1. nu har det slutat snöa här. Det e vitt och fint ute. Det e så......man får lite......JULSTÄMNING!!!!

    SvaraRadera
  2. Åh herregud så långt borta det känns det du berättar. Nu när jag sitter här i mitt sovrum med det obligatoriskt öppna sovrumsfönstret och hör det välbekanta regnet slå mot fönsterblecket.

    Stämningen finns dock här ändå om man bara struntar i att titta ut. Och det doftar JUL i mitt hus nu =)

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥