05 maj 2010

Uppgift till Er idag

Jag har precis kommit hem och ska nanna en timma eller två. Varit uppe sedan 2 i natt. Skjutsade gumma till farmor o farfar igår kväll och idag bilar de upp t Stockholm för att ta färjan över till Finland och en vecka på deras härliga ö.

Själv jobbar jag vidare och njuter av utsikten från min hytt. Nu är björkarna gröna och gissar att rapsen är knallande gul i morgon, senast övermorgon.

Medan jag sover kan väl ni fundera på livet - lite som ni inte brukar fundera annars kanske.
Att istället för att äta på bordet så duka under bordet i eftermiddag! Lovar att era barn blir glada.
Eller skit i tvättkorgen och hyr en film. Ännu bättre, titta i lokaltidningen vad som bjuds just i din by/stad/samhälle. Kanske är där något som verkar helt ointressant: En föreläsning om källsortering, en pantomim teater, en stick och virkmässa, en utställning med raggarbilar, en poesiafton, diktkväll eller streetdance. Ge en timma eller två till något du aldrig tänkt gå på annars. Jag lovar, kan vara superqul om du går dit med öppet sinne.
Att åka med Miyata klubben till Ängelholm och titta på gamla Bombplan om man bara är intresserad av heminredning och vita soffor är en sådan sak. Det kommer att berika ditt liv!
Öppna sinnet i eftermiddag/kväll.

THINK OUTSIDE THE BOX.


KRAM


4 kommentarer:

  1. Vilken bra ide!
    Man blir aldeles för inskränkt i sitt tänkande,gör mest bara det som man brukar göra.
    ja,jag tog iallafall med Pelle på en invining på en ny affär på hornsgatan,en heminredningsaffär,kanske inte direkt tilltalade min son som bara gillar traktorer,men det bjöds ju på kakor,så det gick bra iallafall och sen gick vi på djuraffären,mycket roligare tyckte Pelle.
    FRAM FÖR FLER IMPULSIVA OCH NYTÄNKANDE AKTIVITETER!
    Bra initiativ Ewa!

    SvaraRadera
  2. Ja, Otto och Emma - ser ut att vara en butik i min smak. Och se, det var ju helt annorlunda.. för sonen alltså. Alltid något. Bra jobbat!

    Själv har jag plöjt genom allt jobb här hemma.
    PUH.

    SvaraRadera
  3. Ja jag gick direkt in och sket i tvättkorgen....:o) Nu ska det härjas!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja jag gick direkt in och sket i tvättkorgen...:o) Nu ska det härjas!
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥