13 maj 2010

Gumman är hemma


Hämtade gumman hos farmor o farfar idag. Hon har varit med dem i Finland en vecka. Hon var sprallig, tossig, glad, uppspelt och helt galen =)
Kramar, kramar, kärlek och bus. Hon visste inte var hon skulle börja och sluta. Orden forsade ur denna lilla mun i en strid ström.

Redan i telefonen när jag ringde under dagen då de bilade ner från Sthlm bubblade hon:

"Vet du mamma, nu har jag FÖRST sovit på båten och sedan sov jag i bilen och sedan ska jag sova en gång till i bilen och sedan kommer jag till dig och då ska jag sova en gång till hemma hos oss och när jag vaknar.... DÅ kommer Towa, Moa o Christoffer!"
Ja, det är oxå ett sätt att räkna ner till vännernas ankomst - i antalet sovningar =)

På Finlandsfärjan hade hon spenderat pengar hon fått av gammelfarmor Ebba. Hon hade köpt en gosekatt ( som om det inte fanns nog många djur att trängas med i sängen... ) och så en liten blomma till mamma. "En blomma till Ewa".
Hur gullligt är inte det att tänka på det, spendera av sina egna pengar och redan köpa presenter.

Mammas fina tjej =)

Nu är det fyra timmar till jag ska hämta mina vänner på tåget. GOD NATT o Kram

1 kommentar:

  1. Vilken fin tjej du har som köpte en sån vacker blomma. Kärlek! Hoppas ni får härliga dagar med vänner. Kram på er!

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥