21 maj 2010

Tillbaka från Hästveda


Idag stod vi där, förväntansfulla föräldrar med kamerorna i högsta hugg och väntade på våra älskade. Vi mer spända än de på att få höra hur de haft det. Givetvis grät jag men tror att ingen såg. Min fina gumma....

Så kom hon då!

Hon var sprudlande glad, hon hade varit uppe längst, givetvis - jag trodde inget annat heller. Jag trodde heller inte på dem när de sa det vanliga: "Ikväll kommer de att somna som stockar!"
Det har aldrig stämt in förut på Filippa. Inte ens första dagarna på dagis när hon var bara några månader och ett år. Hon är en aktiv, energifull tjej och kroknar inte i första taget.
Ej heller ikväll. Men nu kroknar mamma men lite bilder ska ni få.
Varsin välbehövlig flaska Mousserande Asti till våra två "fröknar" som följt med på läger dessa tre dagar. Jag förmodar att DE somnar gott ikväll och inget behöver men kanske i morgon till grillbiten? De är värda alla presenter i världen, våra fina fröknar.

I morgon är det loppis på Jägersro. Jag plockar upp farmor på stationen och så bilar vi till Malmö.
Tror ni vi fyndar?


1 kommentar:

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥