17 maj 2010

Besöket





Jaaaaa, jag har ju haft besök från Jamtelandet. Hela underbara familjen Millberg. Så 7 personer av olika åldrar, kön, intressen och beteende i en 87 m2 lght. Det funkade jättebra och vi knölade ihop oss. Första kvällen blev det ett väldans gnällande över sovplatserna på våra tre yngsta females.
Det gnälldes o tjafsades, gråt och hot och till slut låg de där tillsammans och gjorde en "sovritning".

Dvs var sitt önskemål om hur man skulle sova. Läget var ju redan ganska begränsat då Filippa är den som ryms bäst i hennes korta säng. Föräldrarna fick mitt sovrum med dubbelsäng o min vilja var att de skulle få sova ensamma, själva och ha SEMESTER. Det löste sig till sist ( eller som F sa nästa dag: "jag orkade inte diskutera mera så jag gick o la mig") och de somnade på sina bäddar.
Stackars storebror var tapper, tålmodig och härdade ut bra. Jag är mycket imponerad på honom. Ja, även på tjejerna förstås men av andra skäl än just detta... =)

Nå, när vi väl kommit fram till hur vi skulle sova i vår trea så var det tänkt lite aktiviteter. Dock erbjöd ju inte vädret några vidare lustar till att vara ute och se oss omkring. Dessutom verkade siktet ganska klart vara inställt på Outlets, shopping och att försöka finna examensklänning mm.

Så Skäralid, Bokskogen, Österlen, Haväng, gamla fik mm fick allt stryka på foten.

Vi gjorde ett besök till Entre där jag själv aldrig varit. Jag vet nu varför jag aldrig varit där och jag vet varför jag aldrig kommer att besöka det igen. Hu....

Vi hann med några outlets o lite fynd, strosa på stan, ner till Lundagård, Domkyrkan, Ebbas cafe mm men framförallt så hann vi umgås - det viktigaste. Jag fick laga mat och vi har ätit och njutit gott.
Vildsvin, Musslor, Löjrom, Oxe, bea, svampar, små ostar, marinerade kycklingghjärtan, aioli, plock och annat gott. Och så vin och drinkar.
Toppen.

Jag hoppas vi ses snart igen.

Det blir lätt rörigt med så många, funkade dock bra och jag är grymt imponerad att inte en enda pryl verkar vara glömd och kvarlämnad!

2 kommentarer:

  1. Härligt med besök!

    SvaraRadera
  2. Åhhhh,undar hur det kommer att se ut om en vecka med en liten ettåring som rumpar sej fram och ska dra i allt som går att dras i....
    Plocka undan allt av värde Ewa!!!! Snart kommer vi!
    Och det ska bli sååååå kuuuuul!
    Vi längtar,men hur ska vi göra med alla sommarstassarna vi vill ha på oss? Mer värme åt skånelandet när vi kommer!!!!

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥