14 september 2010

Hemma och själen andas

Tja, sämre utsikt kan man ju ha
Naturen är underbar
Stillhet och så friskt och underbart
Mirja i plockartagen



Fikarast på G
Mums med rökt gris
Gott gott med fika ute
Lingonberries
Lingonskörd


Haft tre intensiva och underbara dagar i Jämtland. Något husköp blir det inte, det var alldeles för stylat och perfekt för mig. Jag kunde inte känna vare sig själ eller hjärta därinne och då fungerar det inte för mig. Dessutom blir det nog lite väl litet för mig och gumman. Men det dyker säkert upp ett nytt hus så småningom.

Alla min underbara vänner som tar hand om mig så bra. Vi hann ut i skogen alla tre dagarna. 10 liter lingon, ca 5 liter hallon och ett gäng svamp ( blodriska, fårticka och fingersvamp ) dessutom hade snälla Svenne o Kicki plockat och torkat rödgul trumpetsvamp till mig. Underbart.
Hemma på Fursteli gård fick jag plocka lite nypotatis och av lingon o hallon hann jag koka sylt som nu står här i min kyl.

Underbara Jämtland - ny energi tankad.

Svampjakt i skogen
Skogshallon

4 kommentarer:

  1. du är väl värda att få ladda batterierna! Kram

    SvaraRadera
  2. Bara tokigt att jag inte hann träffa två av de som blivit mina närmsta väninnor. Men det är inte alla dagar man råkar ramla in samma helg som det firas födelsedag och erbjuds skogsturer heller så man får passa på.
    Nästa gång så ses vi.
    KRAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  3. Vi får längta desto mer till nästa gång!!!! =)
    vad härligt du verkar haft dessa dagar! Det är du värd!!!!!!!!
    KRAMAR!

    SvaraRadera
  4. Oj var för snabb att kommentera ovan, tror att du gjorde rätt som litade på känslan. Roligt att träffa dig när du var hem, nästa gång är det säkert härlig vinter när vi ses. Kramar

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥