14 september 2010

Hemma hos Otto och Emma


Besökte fina butiken på Hornsgatan på Frösön. Det blev en snabb visit men nu har jag äntligen varit där. Vi pratade på som vi var gamla vänner trots att vi aldrig mötts. Det är märkligt vilken relation en blogg faktiskt kan skapa.
Urfina saker och en härlig kvinna bakom disken. Jag kan varmt rekommendera er i Jämtland att besöka Maith och hennes butik. Hos Otto och Emma på Hornsgatan 10 på Frösön.


Ett underbart litet tittskåp, otroligt detaljerat och välarbetat.

Hon gav mig en härlig gåva - den sitter nu på mitt kylskåp och har ikväll hjälpt mig få kakorna lagom bruna till dotterns cafe och loppis i morgon på Skolans dagar.
En urfin timer i gammal design. Plingade finfint när tiden var slut.
Tack snälla Maith, den fungerar utmärkt. =)


3 kommentarer:

  1. Men åh, den visste jag inte om! Ser ut som att den är värd ett besök.
    Hur gick det på visningen? *nyfiken*

    SvaraRadera
  2. Åh, visste du inte. Maith ( som ägaren heter ) sa att hon hade väldigt lite saker hemma nu men helt klart är den ju värd ett besök. Du vet väl om den andra mysiga på Frösövägen - Fideli - efter Konsum på höger sida om du kör mot Tages.
    Visningen, det gick bra, dvs det blir inget köp. Kände absolut inget när jag kom in. Den var för perfekt, för stylad för mig. Kände ingen själ eller kärlek. Dessutom för liten. Men qul att va hemma även om jag blev lite off där på söndagen då jag oroade mig för eventuella kollegor på det krockade tåget!
    Jättequl se er oxå - finfin mage. KRAM

    SvaraRadera
  3. Jättetrevligt att träffas! Ser fram emot nästa besök med eller utan bil.
    Nu har jag snart fyllt butiken med nyheter. Hälsa alla du känner välkommen in!

    Kram
    Maith

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥