22 juli 2010

Uffe var glad och öppen




En härlig kväll, verkligen. Filt, goda vänner, lite vin, varm varm kväll och en glad Uffe som gav oss flera extranummer.
Trodde inte han skulle köra någon av de gamla godingarna och hade inte förväntat mig att få höra någon av mina favoriter men se, där hade jag fel! "Stackars Jack" "Levande och Varm" och "Snön faller" fick jag vara utan men några andra kom minsann.

Han skämtade, slängde ut sitt munspel, berättade att han firade sin 60-årsdag på Brösarps Gästgifveri - det är ett mycket tilltalande ställe vid Brösarps Backar som jag tidigare lagt in bilder från. Bröderna Lejonhjärta ni minns... spelades in där. Vackert.

Uffe börjar bli gammal som sig bör men gav mig en underbar kväll och jag visslar glatt på Uffelåtar idag.

Nu är det packpackpackning inför semester och avresa från Skåne som gäller. Måtte bara denna tropiska värme hålla i sig även min semester.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥