11 juli 2010

Drinktips!


Jag tänkte delge er ett av mina absolut godaste drinkar. Och en väl så smidig sådan att ha redo. Fräsch nu i sommarvärmen. En favorit helt klart!

1 burk ekologisk kokosmjölk
2 pkt koncentrerad ananas/apelsin juice ( 4 dl )
4 pressade citroner ( ekologiska såklart )
75 cl sprit ( med fördel Jeltzins BIB )

Blanda allt detta och frys in. Det blir som sorbet ungefär. När drinken ska blandas tar du ett juste glas, ta två skopor av sörjan och fyll upp med ex fruktsoda eller liknande.

Mycket fräsch och supergod - jag lovar.


3 kommentarer:

  1. Skall testas snarast.
    Låter uppfriskande i sommarvärmen.

    SvaraRadera
  2. Det där låter som en riktigt smaskig sommardrink! Får absolut ta och prova! (För övrigt ska jag nu åter försöka bli en lite mer återkommande läsare, och kommenterare, hos dig. Är lite lugnare nu med jobbet över sommaren - bara en vecka kvar till semestern! - och jag börjar så sakteliga hitta tillbaka till bloggvärlden)

    SvaraRadera
  3. Välkommen tillbaka till den riktiga världen Maria =)

    PUSS Å KRAM

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥