20 juli 2010

... Joråmensåatt....

Ni vet det idag så populära uttrycket "Joråmensåatt..."

Häromdagen frågade min Sörländska tågvärd mig: "Men har inte ni något sådant där uttryck som är vanligt däruppe?"

Tja, det säger en del va?
Att det uttrycket kommer norrifrån skulle inte falla någon in att tro, det är ju lixom "Inne" nu.

BTW, fick lära mig ett nytt ord idag, nytt för mig, säkert gammalt för er: "Textilare" =)


För er som inte vet: Textilare, är sådana som badar på "Textilstränderna"

5 kommentarer:

  1. Textilare! Måste man ju börja använda, men frågar mig bara... Är det mest "skinny" på baden där i söder;-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha, finns väl ett gäng sådana stränder. Men det är väl för att Norrland inte har några stränder, ingen kust, inget hav, ingen sol osv.... =)

    Tyskarna är galna i Nudistandet. Sandhammaren, Lomma, Mellbystrand, Yngsjö... finns ett gäng. Välkommen

    SvaraRadera
  3. Jo tjena... Jag på en nudiststrand! In La-la-land maybe!

    SvaraRadera
  4. Jo tjena... Jag på en nudiststrand! In La-la-land maybe!

    SvaraRadera
  5. Du å ja Mimili =)
    Läckerbitarna

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥