23 januari 2011

Snötårta




Dottern hade bestämt tema "Snö" på kalaset. Lagom till kalas så har vi gräsmatta ute och en del planer föll naturligt så att säga. Men tårtan, den skulle ha snötema.
Så spånar vi lite och kommer fram till att kanske göra Ellens snöhög hemma i Fillsta, med grotta o stege! Sagt o gjort... eller var det en så bra idé egentligen insåg jag när jag satte igång igår kväll vid midnatt.

Vid 3-tiden på natten då jag var klar o lade mig i sängen. Dottern vaknar till, med ens klarvaken och jag berättar att tårtan är klar.
-Jag hoppas att du blir nöjd med den!
-Mamma, jag tänkte alldeles för avancerat!
-Hur menar du då?
-Jamen mamma jag tänkte lixom såhär att den skulle vara fyrkantig och såhär stor ( visar med händerna och måttar ca 40x40 cm ) och så här hög ( visar o måttar med händerna ca halvmetern hög )
-OJ! gumman det är jättesvårt att göra en så hög tårta!
-Ja, jag tänkte ju alldeles för avancerat! Sedan tänkte jag ju att på ena sidan skulle det vara en skidbacke med lift och träd och på den andra sidan en pulkabacke
-Mmmm, vi får se i morgon om du är nöjd men hur den blev ändå!
-Det är jag säkert mamma, du är ju bäst i världen!

Vi somnar och strax efter 8 på morgonen blir jag väckt av tjejen som smyger in, lägger handen på min arm och viskar hänfört: -Mamma, tårtan är JÄTTEFIN!!!! Mycket finare än jag hade tänkt!

Vilken tur!

4 kommentarer:

  1. Wow! Jag förstår att hon var nöjd! Den tårtan var ju helt fantastisk!!! Vad duktig du är!

    SvaraRadera
  2. Åhhhhh,du fick till snögrottan med stegen! Jag trodde att du hade struntat i den när jag såg skidbacken! Jättefin! Vilket jobb! Hoppas den var lika god som den var snygg!!!
    Hur gick kalaset då? Fick alla plats?

    SvaraRadera
  3. Åh, vad du är duktig! Vilken tårta, mums!

    SvaraRadera
  4. Tack snälla för de fina komplimangerna, det är inte så svårt som det ser ut faktiskt. Jätteroligt är det dessutom.

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥