27 januari 2011

Fina Magdis

Tänk sådan tur jag har som har min alldeles egna själagörare i huset. Hon tar hand om min kropp och min själ men framförallt så tror jag fullt och fast på att hon utvecklar mig till det bättre.
Varsin semla, en latte och lite småprat i köket. Känns redan styrkt. Melissa sjunger i hennes vardagsrum och de sneda rutorna vinklade mot himlen visar bara på gränslösa möjligheter och ett oändligt ljus.
Idag skiner solen, himlen är blå och jag ska snart hämta den vackraste i mitt liv på skolan och bjuda henne på en fika på stan
.

Det känns bättre tänka så än "Bit ihop och kom igen!"

Puzz på er.

Och givetvis måste jag ju Patriotiskt lägga Melissas Jämtländska mor före Melissa själv = )
Duktig mor och duktig dotter.


4 kommentarer:

  1. Man ska tänka på allt det fina, underbara man har!!!!!
    Kram på dej kompis!

    SvaraRadera
  2. Vänskap, kärlek och en kram räddar det mesta i världen. Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Å tack för den fina bloggen!
    Jag var redan mjuk i hjärtat och nu blev jag ännu mjukare......snart rinner jag ivag i en rosa pöl. Tack snälla för att du är som du är, för att du lär mig att olikheter är viktigt och att vi kan forma oss själva för att bli bättre vänner. Inte forma varandra, inte trycka på, inte ställa villkor. Finns en gammal punklåt som går: fortsätt å fortsätt och var rebell, fortsätt å fortsätt och var dig själv.....:o) Den skrevs till dig, jodå.
    Och tack för semlan, skitgod!

    SvaraRadera
  4. = )
    En av mina favvolåtar då det begav sig faktiskt =)

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥