28 januari 2011

Från hatad till älskad


Denna man fascinerar mig verkligen. En man som jag känt så oerhört mycket avsky inför då det begav sig. Då han levde med en, i mitt tyckte, rätt så osympatisk kvinna och vräkte ur sig än den ena grodan än den andra om människor han ansåg inte följde mönstret man bör följa för att vara cool i Sverige. Läs främst Stockholm mellan tullarna!

Denne man som sagt så många avskyvärda och nervärderande saker, varit så dömande och rasistisk mot vissa grupper av människor i samhället. Denne man förvandlades över en natt känns det som och har iaf tagit mig med storm.

Som han helt plötsligt vidrör själ och sinne, den känslighet han visar prov på och framförallt givetvis det som tilltalar mig som kvinna och mor är hans uppenbara och hängivna kärlek till sitt barn och sin kvinna.
Bara titeln kan få mitt hjärta att blöda.

Jag har bara gott att se fram emot när jag läser mitt senaste inköp tror jag. Tror den kommer lägga sig som mjuk velour runt mitt inre.

Jag kan heller inte låta bli att undra om det är kvinnan som gör mannen?


2 kommentarer:

  1. "Bakom varje framgångsrik man står en kvinna" har nån klok människa sagt. Och visst är det så!

    SvaraRadera
  2. Såklart!
    God läsning!

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥