14 januari 2011

Mitt hjärta


För 7 år sedan låg jag på BB, det var onsdag och jag hade legat där sedan måndag natt då vi åkte in och jag skrivs in vid midnatt den 13 januari. 3 timmar senare beslutade man att vattnet gått, jag blir igångsatt den 14:e och samma dag vid den 14-tiden anser man att värkarna satte igång. Alltså motsvarande idag för 7 år sedan =)

En lång resa och jag kämpade som en soldat. Men på torsdagen den 15:e, tre dagar efter inskrivning strax före 13-tiden på dagen så var hon redo. Efter lite hjälp med sugklocka och en stark mamma så välkomnade hon livet. Denna underbara varelse, mitt hjärta och mitt allt.
Inte någonstans i min vildaste fantasi hade jag kunnat ana att denna varelse skulle vända upp och ner på mitt liv på det himlastormande sättet hon gjorde. Det första halvåret provade hon min lojalitet och min kärlek. Det slet, det kan jag inte förneka och visst ville jag ge upp ibland. Det var allt annat än lätt... men det var värt det. Hon är den mest fantastiska människa jag känner och det är en ynnest att få vara en del av hennes liv.
I morgon fyller hon 7.
7 År gammal. Min tjej, mitt hjärta. Jag älskar dig så enormt av hela mitt hjärta! Jag hoppas att ditt liv blir fyllt av glädje och spänning.




8 kommentarer:

  1. STOOOORT grattis till tjejen! OCH mamman! 7 år som mamma......HELT OTROLIGT!!!!!!

    SvaraRadera
  2. STOOOOOOOOOOra grattiskramar från oss! Ja, vad vi kämpade under januaris första två veckor där för sju år sedan, men vilka fantastiska tjejer som kom! Bra jobbat Ewa och grattis till dina sju år som mamma!

    SvaraRadera
  3. Tack fina ni! Ja, Maria- nog var det tuffare kamp än 2 veckor även för dig... du fick kämpa länge länge och har gjort ett hästjobb.
    Så även Anna som ju efter den dagen upplevt den mirakelkänslan 3 gånger till.
    Ett stort grattis även till er, ni är fantastiska mammor!
    Är så glad att jag fick er <3

    Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis filippa på din 7årsdag, o grattis mamma Ewa som varit det i 7år. ja vad säger man det viktigaste i livet man har är sina barn, o när man blev förälder skrev man en kontrakt för hela livet,o många tuffa, oroliga,sömnlösa stunder man går igenom under årens lopp, o som man kommer att gå igenom, men kärleken till sina barn finns alltid där o kommer alltid att vara där så länge man lever. kram på er Anki

    SvaraRadera
  5. Ååååååh! Missade att gratta på rätt dag! Grattis finaste Filippa! Å grattis vackraste Ewa! Att ni två skulle ha varandra, var skrivet i stjärnorna! Lyllos er:-)

    Kram från oss alla fyra!

    SvaraRadera
  6. MimiLi - TACK även till dig vackra och kvinnliga kvinna som är en fantastisk mor till två fina pojkar du med.
    Vi ses i sommar!
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Stort stort grattis till Filippa på stora dagen (i efterskott, men jag hoppas att det kommit ett paket på posten - om inte så dimper det ner snart). Coolaste tjejen börjar bli stor tjej nu. 7 var viktigt, minns jag. Ge henne en bamsekram från mig!!

    SvaraRadera
  8. Linn, jag ska ge henne en bamsekram från dig och Robban! Så synd vi inte hann träffa honom.
    Paket dyker säkert upp - KRAM

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥