16 augusti 2010

Naturupplevelser i Jämtland





Oj så jag hann med av naturen sista helgen med Svenne, Kicki o barnen. Jag hann tom doppa tafsen på flugspöt vilket jag inte gjort sedan jag gick kurs för ca 7 år sedan. Men det funkade alldeles utmärkt och jag lyckades placera flugan riktigt snyggt ute i ån. Ett underbart sätt att fiska, jag kan varm rekommendera det.
Med fiskelyckan var det sämre men vad spelar det för roll?
När jag står där i forsen, solen speglar sig vackert på de små öarna i sjön, doften är frisk och klar, luften varm och skön och allt som hörs är skogen, forsen och vattnet som kluckar. Där jag står och låter linan löpa mellan mina fingrar kan jag knappt tro att det är sant, morgonen därpå ska jag bila drygt 100 mil tillbaka till "verkligheten".
Visst är det ett paradis?

Vi tittar nyfiket på varandra.
Närkontakt med älg är inte ovanligt. Vi träffade även på några Tjäderfamiljer
Vi hittade och plockade Blekgul taggsvamp som vi stekte med smör till köttet på kvällen - MUMS!
Lustig svamp som ger associationer
Så skönt ställe att växa på =)
Hittade även Vit hattmurkla
Christoffer fick en finfin borre nedanför stugan

3 kommentarer:

  1. Nice gumman! Du får ta med spöt nästa gång du kommer - då kanske jag har blivit lite "vass" också! Hellre än bra är nog min profil i flugfiskarsammanhang i dagsläget! men K-U-L är det!

    SvaraRadera
  2. Fillsta: Tack - enkelt fota vackra vyer.
    Mimili: Ja, det är otroligt roligt - får nog ta en vecka hos er nästa sommar, tror du inte?

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥