17 september 2009

SNARSTUCKNA!


10 kronor på Willys

2.5 timma i Måryd.

Men se då fick man naturupplevelsen, lugn och ro - kändes nästan som jag var hemma en stund. Helt ensam och enda sällskapet var Jenny i mobilen en stund =)

Tjuriga är dom, snarstuckna och gör sitt bästa för att motarbeta mig. Så många mogna hittade jag inte heller, men gott om röda. Det är inte nådiga taggar på Björnbärsbuskarna. Ibland är det nästan så jag får en liten skräckfilmssnutt som snurrar i mitt huvud. När de griper tag i mig och glider runt mina ben eller utan förvarning attackerar min nacke.

Slånbären bör vara frostnypna innan man äter dem. Och det blir god snaps! Ska plocka om en månad eller så.



Det kryllar iaf av Björnbärssnår! Allt det låga ni ser är snår och de finns i hundratals och tusentals.


Lite typisk skånsk kohage passerades och i den en av alla dessa färistar. Hade aldrig sett en färist innan jag flyttade ner. Tyckte det var tveksamt sätt att hålla kossorna borta från vägarna. Det enda som skyddar dem från att bli nermejade är alltså dessa galler i stål ( eller trä ute i hagarna )
Men uppenbarligen fungerar det ju. Är bara Tåg som kör på kossor = (

Idag har jag o F ätit hemmagjorda älgfärsbiffar ( efter stöd från Anki ang smak ) med handplockade trattkantareller ( sås ) svartvinbärsgele och kokt potatis. I morgon ska vi baka Björnbärsmuffins!

Miss u

Vädret? Jo, det blev varmt men ingen blå o krispig himmel m sol. Men däremot 21 grader och svettigt i snåren.

KRAM



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥