15 september 2009

Björnfrossa



Skåne Djurpark gick galant. Så roligt när det är lite kyligare och djuren är så otroligt mycket piggare och nyfiknare än på sommaren.
Denna helg var det även Kvällspostens familjedag och sinnenas helg. Det var massor med aktiviteter. Ansiktsmålning, svamputställning och info, info om bisamhällen och hur man odlar, barnen fick mata djuren, Kvällsposten hade tipsrunda, delade ut godispåsar och en trollkarl fanns på plats. Bland annat.

Är man lite smårädd för björnar så kan man nog få frossa i Höör. Pigga o nyfikna nallar och tanten tog chansen att klappa lite på ramen. Har aldrig "klappat" levande björn förut.




















Jämtgetterna kändes ju lite säkrare så dem fick även Filippa klappa =)
Mammas favorit djur KO, fanns även representerat som gosig kalv idag.















Efter djurparken blev vi bjudna hem till världens bästa farmor o farfar. Grillat, drink och socialt umgänge. Lycka för mig. De tar hand om oss SÅ bra ska ni veta - vad skulle jag göra utan dem? Söndagen blev lite vår dag. Min o Monikas. Loppisar, fika och sightseeing.
Fyndade gammalt badrumsskåp, emalj gryta till Jenny och ett stort Höganäs Krus.
Toppen. Filippa
nöjd med att se på hönsen på gården.

Det blev sedan tufft att jobba hela natten då jag varit vaken sedan 7 snåret på morgonen. Passet avslutades 6.30 nästa morgon och då hade jag varit igång i 24 timmar. Hämta gumma o Varga hos farmor o bila mot Lund. Med allsköns vägarbeten i färdriktningen tog resan en timma. Sedan var det bara att vänta in tandläkartiden och så ÄNTLIGEN efter 29 timmars vakenhet fick jag sova en 2.5 timma.
Jag kan erkänna att jag är lite mör nu och ska faktiskt knoppa.
Ska bara begripa hur man får in foton.

Sov sött vänner. I morgon är en ny dag =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥