21 september 2009

Lite astma oxå...

Den där klådan, de där utslagen som ploppade upp när jag fick idén att börja löpträna. De där som jag tänkte var kroppens sätt att säga att -träning, det är inget för dig Ewa!"
De ger sig lixom inte. Nu ska väl jag lixom många andra med mig gå igenom OM det kan vara en allergisk reaktion ( eller svamp, eller en sjukdom, eller vantrivsel eller... ? ) och isåfall mot vad?
Hunden, något i luften, tvättmedlet, sköljmedlet, något man äter/dricker, tvål, hårprodukt, hudprodukt, schampo, rökelse från Indiska, ljusen från IKEA, björnbären, vattnet, årstiden?
Hur bär sig folk åt för att komma på vad det är man reagerar mot/för?

Lite astma har jag börjat utveckla oxå, och det hettar, kliar och irriterar både här och där. Tung i bröst och den här förbenade klådan. Svampsalvan jag fick har inte hjälpt. Nu ska det testas antihistamin och så cortison.

Men mot vad?

Kan det vara Skåne = )

PS, det smittar inte iaf. DS

3 kommentarer:

  1. Kropp o knopp hör ihop, klart om du inte är på topp att kroppen signalerar, så det kan visst vara "skåne".
    Puss

    SvaraRadera
  2. Tvättmedel och sköljmedel kan vara riktigt allergiframkallande, så om du har bytt något av dem sista tiden bör du byta tillbaka och testa om det blir bättre.
    Jag är inte känslig mot parfymer annars, men just av sköljmedel kan jag få röda utslag överallt och blir tokig på klådan :)
    Ha en trevlig kväll i Skåne. Vart i Skåne bor ni?

    SvaraRadera
  3. Bor i Lund och kvällen har tyvärr varit allt annat än trevlig. Urstressig med jobb till 15.30 tiden, hämta tjej, hunden, mat, tvättstuga, städ o mail före 18. Styrelsemöte 18 som var långt, irriterat, utdraget och höll på att knäcka mig. Hemma vid 21.30 tiden!!! Kvällsmat till gumma, hund ut, gumma i säng, i med tvätt, upp med tvätt, plocka ihop, dagens jobb skulle summeras och skickas iväg, styrelseprotokoll printas och nu MÅSTE jag sova!!!
    Tack för tips, ska försöka bena ut exakt vad som får mig reagera så här. Astman sitter i. Jag hoppas det inte är Varga...

    Tack för senast föresten, mycket trevligt. Du imponerade stort på mig. =)

    Natti

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥