28 februari 2011

Semestern... vad hände med den?

Efter lite prat med personalplanerarna idag så visade det sig att av de två olika uppgifter jag fått var det alternativ "mindre attraktivt" som var det korrekta.
Det innebär att jag har semester v 32-33-34 i augusti. Inte så lockande med tanke på att vecka 34 börjar ju dottern skola! Detta är ju något man inte alls hade en tanke på då man sökte semestern i december. Ja, vi måste ansöka om vår semester för hela året i december året innan!
Så detta resulterar ju snabbt och rappt i att jag kommer att ha enbart två veckor 32-33 då jag kan besöka Jämtland. Och i de två ynka veckorna ska jag dessutom klämma in en tur till Umeå och ett bröllop i dagarna två i Bjuråklubb.
Hm... lite smolk i bägaren kan man lugnt säga.

Förb..... skola! =)


4 kommentarer:

  1. Tråkigt! Men du... Jag är rätt säker på att F kan få ledigt den där första veckan i skolan om det behövs! Hos oss tycks det som om vi i framtiden kommer att ha delade semesterperioder, och inte "obligatoriskt" under industrisemestern som tidigare... Jag har ju gärna semester i augusti, men känner mig kluven till att jobba på "sommarföris" Således vet jag inte alls i dagsläget när jag får semester?!

    Hoppas att ni hinner klämma in en tur till oss! Så vi får ses OCH vara barnvakt:-)
    Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Åhhhh,vad synd. Har du kollat upp att ni börjar tidigare.
    Jag tror nog oxå att Det knappast kan vara omöjligt att börja en vecka senare. 2 veckor här går ju som sagt fort!

    SvaraRadera
  3. Här börjar skolorna 29e augusti iår! Ännu en anledning att flytta upp ;)

    SvaraRadera
  4. vad jobbigt att vara tvungen att bestämma semesterveckorna redan i december och då gäller det ju att komma ihåg och tänka på allt
    kramar

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥