20 juni 2010

Fortsatt rapport

Helt klart är det familjen Westling som står för talarna i familjerna. Vilket otroligt bra tal pappa Olle höll och så ramlade då Daniel in på slutspurten och brädade dem med hästlängder! Wow!

Man måste komma ihåg att det är kungligt, det är traditioner hur saker ska vara. Man kan ju tycka vad man vill och "För Sverige i tiden" och att vi ska vara föregångare osv men hela världen bevakar en sådan sak och det är regler som följs. I många länder lever fortfarande gamla bestämmelser kvar.
Och att gifta sig med en vanlig "groda", att visa ömhetsbetygelser öppet, att säga "Älskade Victoria" och att så privat tala från hjärtat - det ÄR unikt, det är historiskt och nu får man säga vad man vill men visst tycker jag Sverige axlar manteln gott och väl att vi ligger i framkant.

Enormt tal Daniel. Nu är mina tårkanaler svidande torra och gumman har däckat för länge sedan. Mitt sena sänggående i natt som var börjar straffa sig.
Jag hoppas att ni alla haft en skön kväll med eller utan brudpar. Säkert har många valt att istället lyssna på de där bisurrande F1-tutorna på andra kanalen där män jagar en boll över en klippt gräsmatta. Det är ju det som är så härligt, vi är alla olika. Jag gillar bröllopet, någon annan kollar Fotboll.

Häpp!
Natti natti vackra människor

3 kommentarer:

  1. Och inte hade Prins Daniel någon fusklapp heller!
    Det tycker jag var bra gjort,att hålla ett så långt tal och förmodligen var han rejält nervös oxå. Det kallar jag BRA GJORT!
    Fint bröllop,fin klänning,vackert och förälskat par.

    SvaraRadera
  2. Man får tycka vad man vill men att få ser två mönniskor som strålar av kärlek till varandra är aldrig fel. Man vill ju att alla ska få vara så lyckliga som de var igår. Kärlek är vackert!

    SvaraRadera
  3. Håller med, kärlek ÄR vackert och gårdagen var vacker. Äkta och varm.

    KRAM

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥