17 december 2011

Tre starka kvinnor


Måste bara få slå ett slag för Tawakkul Karman, Ellen Johnson Sirleaf och Leymah Gbowee
som verkligen visar vad feminism kan stå för. Jag är generellt emot just feminism då jag hellre ser humanism men kan även erkänna att man kör med jargongen, den bittra cyniska alltför ofta och på så sätt ju faktiskt på ett sätt förfular och stärker fördomarna mot just "feminism" - men detta, vänner, dessa kvinns kan jag faktiskt tycka är riktigt bra feminister.

Beundransvärt att klämma Nobelpris och ikväll har jag följt lite av deras kamp. Som jag skulle sagt till en god vän: Bra jävla kämpat! Respect!

1 kommentar:

  1. Hur hade våra liv varit om inte starka feminister hade slagits för sina åsikter och övertygelser om att världen måste förändras?

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥