21 december 2010

TOTAL Kaos!


Och jag menar verkligen att det är total kaos. Redan kl 4 i morse var alla taxibilar i hela Malmö upptagna och det fanns ingen att få tag på under timmar framåt! ALLA taxibilar. Gator och parkeringar är inte plogade, folk lämnar bilar, kan inte köra in på parkeringar ( man kan alltså men de vågar inte när det är 20 cm lössnö ) så bilarna står en meter, två meter, tre meter ut i gatan och parkeringen. Folk pulsar fram och tågen... tågen... de går inte. Av de 350 dagliga turerna i tunneln går nu hälften. Idag har jag väntat i över 2.5 timma ute på mina tåg jag skulle köra. Olika besked, går inte ringa vår drift, går inte ringa tågledning, tåget flyttas mellan perronger, det försvinner från infotavlan, kommer tillbaka och försvinner igen och helt plötsligt har det gått över en timma och det är för evigt borta och man jagar vidare.

Ni tror jag beskriver kriget, en naturkatastrof eller liknande. Nej go vänner, det har bara snöat lite i Skåne och det är JÄTTEVACKERT och idag var det strålande sol, torrt och enormt vackert.
Det är mycket underhållande på ett sätt att bevittna. Men det är tufft för de som bor och faktiskt försöker ta sig till jobb och leva sina liv.

I morgon bitti bilar vi uppåt, "hemåt" och mot julfirande med älskade nära. Satsar på att vänsterfilen är ledig även i morgon =)

KRAAAAAAAM
Drivor utanför Pressbyrån på Centralstationen
Inställda tåg var man än tittar...

Meterhöga, två meter höga drivor mitt i centrala Malmö
Underbart vacker dag!

1 kommentar:

  1. Kör försiktigt och välkommen hem! Vi ses snart.

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥