27 december 2010

Cred till Skåne!


Trodde ni aldrig ni skulle få höra från mig eller hur? Men i nuläget när de nästan befinner sig i samma situation som vilket katastrofområde som helst ( ja, jag överdriver givetvis ) så måste de ändå få lite cred, en klapp på axeln och en uppmuntrande hälsning.
Resurserna för att få bort all den snö som fallit i Skåne finns inte, det är bara att kallt konstatera. Människor får mat utkörd med bandvagnar, andra människor får lämna bilar och gå flera mil, tåget sitter fast - precis som i februari - på spåret, fastfruset på Österlen. Den här bilden säger väl även en del om hur man tänker, när man lämnar sin bil mitt i gatan för att man anser att man själv inte längre kan köra, utan en tanke på konsekvenserna för andra bilister, för plogbilar, för räddningstjänst etc. Jag kan köpa att någon enstaka hade akutläge men inte mer än det.
I sådana här lägen är det helt enkelt inte ok att inte orka ordna upp sin egna situation.

Men helt klart kan vi konstatera att något sådan som Skåne upplever nu har jag aldrig upplevt i Jämtland så självklart ska de ha en värmande kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥