26 december 2010

Julen



Julen pågår för fullt. Traditionellt och hemtamt som sig bör.
Julafton firades med start i skogen där vi möter upp med de vanliga familjerna, tänder elden, dricker glöggen, hundar och ungar, årets julsaga läses - detta året gick alla nissarna brutala öden till mötes och slutade med att se döden i vitögat. Celsiusmätaren visade på nära 30 men är trivseln god så fungerar det bra
Väl hemma igen så är det "krusa och kaffe", Kalle Anka och sedan plockar vi fram maten, den ljuvliga.
Moa o Towa påminner oss om tomten med jämna mellanrum, dvs en gång i halvtimman. Man vet ju aldrig - vi kan ha glömt?
Tomten kom till slut och jag känner inte igen mig i Fillsta som påstår att man inte får lika många klappar som sina barn. Jag är tydligen jättesnäll =)

Långpromenader i skogen, skotta snö, pulkåkning och samkväm. Igår firades den traditionella "lilla julaftonen" i Bye hos Israelssons med Ranbrandts och A-B. Filippa nöjd med sin tilldelning, en stor godispåse och en cykeltuta modell "honkhorn".

Ni längtar efter bilder förstår jag... tyvärr har mitt objektiv till kameran lämnat in och jag måste införskaffa ett nytt. Detta svider en del då jag inser att den där efterlängtade resan till Umeå kanske inte blir av, dels pga krångel med värme i bilen och nu ännu mindre pga oväntade utgifter - Merde!
Detta blir kanske inte det mest kreativa och intressantaste inlägget ni sett men det är iaf en rapport från härliga Jamtelandet - alltid något.

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥