06 december 2010

Tokholm hela helgen



Haft en skön helg i Sthlm. För att säkerställa att man verkligen kom fram så valde jag bil istället för mitt vanliga fordon, tåg. Det är ju inte jag som kör SJ tågen så då kan jag ju inte lita på dem - eller hur?
Kraftiga varningar på fredag morgon talade om att man INTE skulle ge sig ut i trafiken. Dock visade sig Skåne från en oerhört ovanlig och vacker sida med blå himmel, solsken och vacker vit snö. Inga problem eg förutom att min vindrutespolning vägrade fungera och ni vet alla hur rutan blir då salt förekommer... grrrr
Men fram kom vi och helgen har erbjudit 30-årsfest, träffat vänner jag inte sett på många, många år, underbara middagar, bombdetonationer och undervisning i detsamma, stillsam promenad vid en oerhörd vacker Mälaren och en toppenkväll hos min gamla "mullvadsvän" Ronnie och hans Helene.
Familjen Blad kom på festen och förutom att äta med oss bjöd de givetvis på en massa skoj =)
Bilresan ner idag gick bra även den men klart det är segt när E4 är helt snötäckt med 5-6-7 cm snö, modd och spår. Fördelen är ju att man oftast har den helt okörda vänsterfilen helt för sig själv då ingen tycks våga köra där i den djupare delen.
Oerhört skojjigt är det ju när man kommer ner till Skånegränsen och hastigheten genast sjunker till runt 40 km/h och köbildningen blir total så de sista fyra milen tar nära timman...
Detta trots att det på den sträckan inte ens var vitt på vägbanan.
Men vi kunde konstatera att Skåningar kanske inte må vara de skickligaste vinterförarna men de är duktiga på segling =)

Tack för en härlig helg.

2 kommentarer:

  1. Vilken kanonhelg ni verkar haft! Själv har jag stått på Jamtli och frusit...... Nu är vi hemma med vattkoppor och det lär vi väl vara ett par veckor antar jag innan alla har haft det....

    SvaraRadera
  2. Härlig helg! Vi har också haft det bra, lugn och skön. Mamma har också postat ett paket till dig, så snart blir det leverans. Kram på er.

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥