19 december 2010

Examinationen avklarad



Så kan jag lägga till ytterligare ett diplom och ett certifikat till Tågsamlingen. X61 är avklarad, uppkörningen klar, uppskrivning och examinationen. Godkänd och måste även tillstå att de var betydligt roligare att köra än jag någonsin anat. Svarade bra på reglagen, bromsarna nöp i bra och avståndsbedömning var möjlig att utföra. Mycket härligt tåg att köra faktiskt. Lite drag i motorerna också så man känner faktiskt när man axxar iväg =)

Allt så gott som datoriserat nu men ändå en del gamla nymodigheter tillbaka i hytten vilket jag tackar för. Sista turen ner mot Malmö bjöd på vacker kväll. Att köra i Citytunneln var riktigt nice. Blir nog bra detta, hoppas att förarbristen snart är löst så jag kommer tillbaka till min roll på kontoret men tills dess så är det trevligt att fått lite mera kunskap i tågvärlden.


4 kommentarer:

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥