27 juli 2011

"Veckans Norrland"

Pratade lite med min tågvärd i morse. Han var lite irriterad på solen som sken. Såg ju inget... -men klaga inte nu när vi haft regn så länge! Det är jätteskönt med lite sol, hemmavid har de haft ganska gott väder så det är rättvist om vi får sol oxå.
-Jaha, kommer du från Norrland?
-......
-Ja, där är det ju ändå kallt hela tiden
-... suck...
-Där kan ju ingen bo.
- Nja, du har kanske fått det lite om bakfoten?
-Nejdå jag har varit där!
-Aha, vet du exakt var Norrland är då?
-Tja, var ska vi säga Norrland är? Umeå, Luleå, Stockholm...
-Alltså Sverige är ju indelat i tre regioner och de landskapen som tillhör är ju bestämda redan.
-Ja, jag var inte så duktig på Geografi! =)
-Nähä???
-Men när jag reser uppåt brukar jag resa till Katrineholm! Där är det kallt och mycket snö!
-Katrineholm???
-Ja!
-Ok, Norrland alltså????
-Ja uppåt!
-Du vet att det inte ligger i Norrland väl?
-Ja men uppåt iaf.
-Jo, det är klart, vi är ju i Skåne.
-Jag har fått så mycket fördomar mot Norrlänningar, de ska alltid klanka ner på Skåne
-Jasså, hur då? De kanske bara retas?
-Nejdå - jag har en kompis i Nyköping han brukar alltid köra med den här ramsan.... "Maj maj måne, jag ska lura dig ända ner till Skåne"
-!!!!!!!!!!


HÄPP!

4 kommentarer:

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥