09 juli 2011

Lång dag

Händelserik och lång dag. Fruktansvärt lite sömn i natt, upp vid 6 tiden och jobbat över 7 timmar på det. Jag är mör nu.
Fick köra spärrfärd för första gången, "Spärrfärd Ewa" - döptes den till på blanketten. Alltid qul göra nya saker. Man äger den sträckan man kör på så att säga. Får speciellt tillstånd under en viss tid. Skulle hämta en trasa - dvs en vagn som havererat. Det gick väldans bra till jag kopplade ihop dem, då övertog mitt friska tåg det sjuka tåget och så tappade jag spänning och luft. Men med lite vilja så fick jag och den andre föraren isär dem manuellt, lyckades pressa upp luft i mitt eget fordon igen och upp med bågen och i med brytaren och så brummade det på igen. Så ca 8 timmar efter den havererat kunde jag börja bogsera hem det trasiga tåget.
Väl på bangården blev det en massa växling, backa med signalgivare och lite trix. Som sagt, alltid skoj göra lite nya prylar. Det är säkerhetstänk som gäller och det gäller man tänker på allt man gör. Men nu är jag hemma igen med lite fina timmar på övertidsbanken.

Livet i övrigt börjar bli minst sagt komplicerat. Men det passar sig inte här. Men överraskningarna och valen jag står inför nu var verkligen helt oväntade.

Gumman, gumman som nu varit borta i två veckor - hjärtat värker.

Kram på er

1 kommentar:

  1. Vilken dag!! Själv har jag hållit mig mest hemma på soffan, förkyld......... Hör av dig när du behöver snacka. KRAM

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥