11 oktober 2012

Inte alltid lätt att läsa signaler

I mitt yrke är det som bekant oerhört viktigt att kunna avläsa signaler. Det är optiska signaler, handsignaler, ljud och tonstötar... man kan säga att livet bokstavligt hänger på det.

Idag var det inte helt lätt att vare sig se tågvärdens signal om att stänga dörrarna ( tv måste ge klart att stänga så jag inte klämmer någon ) eller att se om huvudsignalen visade kör eller ej?
Vad tycker ni?

 Huvudljussignal som visar "Kör 80 vänta kör 80" - självklart eller hur???

Och här visar min tågvärd "Klart" med armen utsträckt! 

I mitt yrke slipper man däremot hänga i en liten sketen korg för att skrubba vattentornet i Hyllie inför öppnandet av Emporia.... så jag ska inte klaga! Puh! 

1 kommentar:

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥