16 oktober 2012

Denna enorma ångest

Det går nog inte med ord beskriva det man går igenom nu. Den ena halvan av mig kan inte hantera faktum att måsta komma upp med ett sätt att lämna mitt barn, den andra halvan behöver bara sluta sina ögon så känner den doften av Jämtland och en värme sprider sig inombords.
Hur människor hanterar sådant här är för mig svårt att greppa och jag har trots timmar och åter timmar av grubblande inte lyckats komma upp med någon lösning alls.

Jag vet att vi har dem till låns, att de är egna individer osv osv. Min hjärna vet så mycket men mitt hjärta har inte en susning och närapå sprängs av tanken att inte känna denna underbara varelse nära mig.
Men vi jobbar vidare på en kombination, lösning, väg som passar oss alla. Jobbar och jobbar.... man vill tro det iaf.

Man får se hur allt ter sig till slut, vad som i slutändan blir rätt.




Men en sak är säker och det är att idag är Östersund HÄRLIGT! Första snön!

3 kommentarer:

  1. Ja vad gör man du kära människa? Det slits och det rivs i hjärtat ditt men jag tror att den som följer hjärtats väg kan inte gå vilse.... det måste bli rätt så småningom. Fortsätt göra allt du kan, jag hejar på dig så det så!

    SvaraRadera
  2. Ni kommer alltid att ha varandra!!!<3

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥