10 september 2012

Tuff vecka

Att så mycket kunde hända på så kort tid var omöjligt ana. En erfarenhet rikare blev jag denna veckan. En erfarenhet vi får lära oss vara beredda på i vårt yrke men som är svår att förbereda sig inför. Det som i detta vacuum är svårt att ta in är för några andra så ohyggligt mycket värre.
Men tiden stannar inte och veckan går vidare.

Jag blev erbjuden jobb hemma, ett jobb jag väntat på så länge. Men så enkelt var det inte. De omställningar som krävs här i min familj är inte alltid så positiva för alla. De uppgörelser och samtal vi hade förra året gäller inte längre och vi börjar om på den tungrodda resan mot en ..... lösning?
Men visst kan jag se mig själv pumpa fram med ett RC lok i vinter genom torr, lätt meterdjup snö i solglittrande vinterlandskap. Istället för att karva genom smutsbrun isblandning på Österlen med en bräcklig x61:a som allra helst egentligen hellre vill ta sig fram i fuktig varm tung Bordeauxgrönska

Simträningen, Fiolträningen, Skolan och rutinerna. Allt har börjat. Jag har fyllt år och blivit firad som en drottning och dessutom har jag köpt en ny bil. Tja, vad mer kan hända på en vecka?
Jo, jag tror vi drar till Mallis helt enkelt! Lämnar det hela och tar lite vila.

2 kommentarer:

  1. Ha det gött kompis!!!!!!! Vi snakkes när du kommer hem!!! =)))

    SvaraRadera
  2. Ja även om man hade spridit ut allt det som hänt till en halv livstid tycker jag nog att det är händelserikt....
    Hoppas att din vecka på Mallis är lugn, lugn och så lite kul också. Ett par rejäla kramar skickas genom luften!

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥