10 september 2012

Friden


Friden - smakar på det. Men det är det som ligger närmast just nu. Namnet på min lya i Östersund alltså. Nästa gång jag kommer hem så kommer jag för första gången att bo där, bo på riktigt. Då tror jag att jag kommer att veta om det är Friden jag kommit till.
Inte riktigt klart ännu men med ENORM hjälp av många vänner, allra främst Svenne som slet som ett djur, så är både golv, tapeter, färg, lister mm på plats och har gett min lya ett rejält lyft.

Eller vad tycker ni? Glöm nu inte att det är Gumman som valt tapeterna alldeles själv!
Från "köksbordet" och ut mot hall och toadörren
Hall och toadörr till höger.
Mitt lilla kök som vätter ut i rummet
Från sängdelen mot "köksbordet" och så köket till vänster i bild.

Gumman den allra första som provar sängen! Själv hann jag aldrig då vi jobbade och slet till natten innan jag bilade ner till Skåne igen
Sista kvällen hjälpte Barkley mig att hämta en del av mina möbler i Ranbrandts förråd. Ladan ligger mitt i hagen och vi hade mycket nyfikna och spralliga tjejer som övervakade allt vi gjorde
Men hej! Man blir lite sprallig när det händer något i hagen!
VAD finns här inne????
Kanske smakar det här gott, backspegeln var inge vidare...
Ja, ni är för underbara tjejer! Just love U!


Åh, de älskade gamla vinylskivorna!
Ni som älskar Ebba, minns ni insidan på skivkonvolutet..... bland alla fräcka storstäder som Bangkok, Moskva, Stockholm..... där hade man klippt in..... TÅSJÖN! Givetvis ska min hembygd hedras av Thåström o co!

1 kommentar:

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥