10 september 2012

Suomi semesterilainen






Jag ligger efter, jag vet. Jag har latat mig. Men nu är jag nästan lite på gång. Skickar på er lite bilder så ni iaf ser vad vi gjort i sommar. En vecka spenderade vi med farfar och farmor i deras stuga på underbara Finnsjölandet!
Vad vi gjorde? Tja, mest det jag gillar mest... djur och natur!


Att plocka kantareller alldeles vid bryggan är lyx!




Vi hittar ett getingbo i vår väderkvarn

Plockar smultron, blåbär, lingon...
Träffar lite olika kompisar

Vi paddlar på utflykt mot "Hemliga sjön"
Paddlar i kanalen till "hemliga sjön"
Kajakutflykt

Tärna
Längtan
Underbara sommarkvällar på verandan
Matar knölsvansfamiljen

Med så många barn att föda upp är det viktigt med mat


Farmors fina utedass
Även Finland har raps!
Jobbade en del oxå. Fällde träd, röjde lite, kapade, högg, bar och kvistade


Vår present till Johanna, direkt från naturen som Filippa säger
Och ingen sommar utan bad!
Så lämnar vi Finland för denna gången och åker tillbaka till Sverige! Hoppas vi ses snart igen!

1 kommentar:

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥