14 november 2011

Upprättelse


Alla skånska invånare som hånfullt retat mig när jag påtalat myggproblemet, alla kvädelser jag lyssnat på och uttalanden som: "du har väl tagit hit dem själv från Norrland" - " haha, klart de dras till en norrlänning" - "Ha ha mygg i Lund, nu tror jag du druckit för mycket!" osv osv...

Men idag känner jag att tom den i vanlig ordning väl överdrivna journalistiska vinklingen av verkligenheten ändå står lite på min sida. Efter ca två månader har även Sydsverige upptäckt att det är extremt mycket mygg här! HA!

Spana in löpet idag på kvällstidningarna! Sedan får man ju som sagt, i vanlig ordning, ta journalisterna med en STOR nypa salt och försöka läsa mellan raderna, använda sunt förnuft och själv skapa sig en verklighet som stämmer.

1 kommentar:

  1. ÅÅÅååååhhh,det e alltid sååå skönt att ge de andra en liten knäpp på näsan! Hoppas de rackars små blodsugarna fryser ihjäl snart!

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥