09 november 2011

Pandaförsäljning


Ligger långt långt efter då det gäller posten. Jag prioriterar till skillnad mot vissa andra i ett känt program på kanal 5 räkningskuverten men har en tendens att lämna de andra. Ja självklart INTE de handskrivna kuverten som jag faktiskt får då och då - de är de allra allra bästa! Lämnar även de inplastade tidningarna jag prenumererar på så nu ligger det 5 st Mama och väntar på nattygsbordet, tillsammans med 3 st Elle Mat och några turismtidningar samt en Hus och Hem.
Tja, jag hinner väl läsa när jag blir gammal. Har iaf sagt upp mina prenumerationer i veckan för att spara lite pengar, fiffigt eller hur?

Nå i förrgår öppnade jag så kuvertet från WWF som kom för 3 veckor sedan. Se där! En Pandakatalog med varor att köpa och för gumman att sälja. Den var ju ställd till henne då hon är medlem i Pandaklubben. Minns själv mina jobb åt Jultidningsförlaget och hur roligt jag tyckte det var. Men tiden var knapp och vi hade exakt en kväll och en dag på oss. Så när dottern kom hem från skolan introducerade jag henne i erbjudandet och frågade om hon ville? Jo, hon var på - "det är ju för djuren mamma!" - Självklart!
Så på bara någon timma i trapphuset avancerade hon från att blygt fråga: -Vill du köpa min Pandatidning? till att presentera konceptet, komma in till köksborden och tom rekommendera vissa produkter ( främst kolorna ) Det kanske blir en duktig affärskvinna av henne en dag.
Goda vänner hemmavid köpte via mail och resultatet blev 16 personer och en försäljning på över 4000 kronor.
Detta resulterade nu till hennes enorma glädje i två premier. En hemmastereoanläggning och en lampa till rummet plus dryga 400 kronor till sparbössan.

Ett mycket gott dagsverke tycker hennes mor. BRA jobbat och TACK ni som handlat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥