03 augusti 2011

Utställning på sneda glaset








Stolarna påminner mig om de svarta skulpturerade människorna som är så kända och vackra. De här stolarna är verkligen fräcka.


Erikas glada utemöbler. Inspirerat av både Japanskt och det svenska. Linoljefärg som är snällt mot miljön och så det egna träet som hon behandlat varsamt och med massa kärlek förmodar jag. Jag har alltid varit svag för gult och man blir så GLAD av gult! Känner ni?


Kultigt babygym och helt befriat från PVC



Var på utställning på Sneda Glaset idag. Duktiga Erika med sina möbler och Måns med sina skulpturer. Ett helt uppslag i lokaltidningen idag vittnar om att det inte bara är jag som är imponerad. Erika värnar miljön och skapar sina möbler från roten bokstavligt talat. Hon hugger själv träden på familjens mark, behandlar, sågar, hyvlar, slipar, oljar, och med kärlek smeker hon fram möbler med fantasi. Nytänkande blandas med gammalt. Trasmattor och linolja och kreativiteten är det inget fel på. Idag beställde jag ett eget bord, äntligen. Tänkt på det länge.

Gå in på hennes site och spana in - visst är hon fantastiskt duktig? http://www.ikkas.se/


Måns är inte sämre han. Härliga skulpturer i täljsten, roliga ideer och bla ett babygym helt snidat i trä och med skinnsäck att slå på. Underbart! Han har en egen site han med, spana in! www.manshalldorf.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥