25 augusti 2011

Saade


Malmöfestivalen i full gång. Helt gratis och massor med artister. Mycket jangtilt av Malmö Stad. Matstånden trängs och oset från världens alla hörn får det att vattnas i munnen. Där finns massor för barnen att göra i parken, aktiviteter på vattnet, stånd där man kan köpa allt från hängmattor, pälsar, ponchos från Peru till Afrikanska korgar och träsnideri mm. Ja, ni vet - som en festival helt enkelt. Men just att den är gratis gör den så BRA!
Skulle nog kunna uttrycka det att den i särklass är en av Sveriges bästa festivaler för hela familjen. Visst, man ska inte tälta, dricka sig packad, springa runt på dansgolv men... ett enormt utbud av allt bjuds det på.
Ikväll spelade visst September, Lisa Miskovsky... och Eric Saade! Tog med dottern in så hon fick se sin idol. Hon skötte sig galant som den partypingla hon är och jag känner stor tilltro till att hon kommer att besöka sin första Roskilde festival med glans! Mina axlar och nacke brände hårt men vem vill neka en sådan pudding att se bättre? I havet av människor ( kändes som 10 000 ) så såg jag själv mest andra barns stjärtskåror när de allt tröttare hasade längre och längre ner på föräldrarnas axlar men gumman såg finfint.
Med ett juste studsgung till musiken på mina axlar, händerna formade till det klassiska hjärtat under "Put your heart´s in the air", applåder när det var klart och så med jämna mellanrum börjer hon sig ner och ger mig pussar.... ja, då var det väl så gott som klart för framtida konserter. Hon har fått in allt - Gunget, rytmen, formationerna, händer i luften och pussarna.....
=)

Glad att jag är den som får vara med på hennes första konsertkvällar.

Att jag själv sedan inte orkar med allt folk, inte orkar trängas bland idioter som förmodligen tycker att jag är en ännu större idiot, att jag inte orkar se alla förklädda till en personlighet som inte är deras och alla dåliga självförtroenden som ska exponeras i ett försök att dölja osäkerheten... nja, är kanske lite för gammal och tänker för mycket för det är riktigt jobbigt. Längtar nog tbax till lugn o skog. Yes - Jag är TANT =)

Men, glad jag fick vara med dig ikväll älskade gumman <3


2 kommentarer:

  1. Dags att göra pärlplattor med Eric Saade´s namn på, eller?

    SvaraRadera
  2. = ) Vilken bra ide´
    Klart vi ska göra det - börjar vara trött på hundar och delfiner =)

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥