01 maj 2011

Hemmadag


Dotra valde att vi bara skulle vara hemma idag, inte åka någonstans. Baka kom upp som förslag. Som bekant tar det ju en evig tid men när vi ändå höll på blev det en hel del. Chokladbollar, strassburgare m limecreme, kolakakor och syltkakor med vår hemmagjorda fantastiskt goda jordgubbssylt! De flöt dock ut rejält men goda trots detta =)

Nu ska vi försöka enas om en film till kycklingen. Först tittar vi på firandet på kanal 4, vi skulle ju kunna gå den knappa kilometern ner till Lundagård och se och höra den fina stämsången på plats med ganska skönt sitta i soffan och se det =)

9 kommentarer:

  1. Vi skulle gärna ta en provsmakning, snart kanske?

    SvaraRadera
  2. Testing, testing. Kan jag kommentera?/Kristina M

    SvaraRadera
  3. Jahaa... Har skrivit ett par kommentarer som aldrig synts. En lång hyllning till dig goding för länge sen när du skrev nåt om barn/tjejuppfostran. När den försvann orkade, hann jag aldrig göra om. Och så till den här religionsgrejen nedan. Nu fick jag in testing, testing när jag först förhandsgranskade och sen skickade kommentaren. Skickar jag direkt fastnar den inte. Kram, Kristina.

    SvaraRadera
  4. = ) Härligt Kristina - du är SÅ välkommen! Det är kommentarerna som håller bloggen uppe. Kram

    SvaraRadera
  5. Olivens mamma. Du/ni är SÅÅÅÅÅÅ välkomna! Det börjar bli bråttom! =)

    SvaraRadera
  6. Så gott det ser ut. Jag är så dålig på att baka småkakor (eller så har jag inte tränat så mycket på det...) Kram

    SvaraRadera
  7. Mumma! hÄR HAR DET BLIVIT RULLTÅRTA OCH bULLAR IDAG. 2 åringen ska firas med besked. Det var beställt Påskbakelse, rulltårta, bullar och banankaka. Men dom där småkakorna skulle sitta som pricken över iet.!

    SvaraRadera
  8. Åh så smarrigt, Jag har oxå gjort rulltårta... nja, drömtårta menar jag. Så gott. Hoppas ni får/fick en underbar 2 års dag! Jag får skicka lite kakor =)

    SvaraRadera
  9. Firandet gick galant!
    Sen känns det ju lite si och så när man tänker på att min lilla sessa redan har blivit 2 år...(grin)
    Tjingeling!

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥