09 maj 2011

Entre in till staden


Sena kvällar/nätter när jag kör E22 in till jobbet så slås jag alltid av det ödsliga med detta bygge. Ett stort skelett översållat med färg och neon. På andra våningen står alla stolar uppställda på borden i restaurangen som är placerad i köpcentrats hjärta. SF bio skvallrar inte på utsidan om där finns besökare eller ej, så är även fallet med bowlingen och fitness 24.7.

Men jag förmodar att tanken vid detta bygge var konsumtion, människor packade i varuhusets alla butiker, konsumerande, öppnandes sina plånböcker och generöst ta för sig av varor som ska fylla upp deras redan välfyllda hem. På ett sätt är det vackert att se detta bygge torna upp sig men ju närmre jag kommer ju mer äcklad blir jag... det är skönt att köra vidare förbi och parkera bilen för att styra kosan mot mitt tåg och nästa destination.


1 kommentar:

  1. Många fula byggen numera, tänk va de byggde vackert för 150 år sedan... men gud vilken bedårande varelse i inlägget inunder, en skylt till honom skulle kanske vara på sin plats??

    SvaraRadera

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥